Ottende træningstime, 1. november

Endnu en dag med hårde udfordringer venter. Træningen med Abraham Gaaei er snart slut, og jeg står tilbage med en træningsøvelse til hver kropsdel der er god at lave i det fri.

Efter dagens opvarmning er vi klar til den første træningsøvelse. Vi skal stå overfor hinanden. Abraham slår nu ud efter mine skuldre og jeg skal “skøjte af” ved at vige med skuldrene og derefter komme hurtigt tilbage i position. Jeg træner min reaktionsevne alt imens jeg spænder op i hele min maveregion under denne træningsøvelse. Det er tydeligt at mærke, hvordan min reaktionstid er blevet hurtigere i takt med at jeg er blevet stærkere i mine core-muskler ved hjælp af den ene træningsøvelse efter den anden. Nu holder Abraham fast i mine skuldre og presser lige meget med begge arme. For mig gælder det nu om at ”komme ud af situationen” ved at vige tilbage og derved få Abraham til at miste balancen.  En super god træningsøvelse!

Så er det tid til en træningsøvelse der træner ”mormorarmene” ved den nærmeste bænk. Med ryggen til bænken skal jeg med hænderne tage fat i kanten og imens holder Abraham mine ben. Så gælder det ellers bare om at hhv. løfte og sænke mine arme. 12 styks kan det blive til i denne træningsøvelse, og det er mere end rigeligt! Så er det med næsen ned i græsset til næste træningsøvelse og i gang med almindelige armbøjninger. Det bliver til 10 styks og herefter er det 5 på den alternative måde. Uden pause er det tilbage til den ”mormor-arme”-træningsøvelse jeg startede med – denne gang kan det dog kun blive til 3. Tilbage til græsset og kæmpe mig til 2 almindelige armbøjninger og 8 alternative. Abraham havde en intention om, at køre mine arme ud til deres yderste evne med den ene træningsøvelse efter den anden, og jeg må sige at missionen er lykkes!

Træningsøvelse

Træningsøvelse

Der er ikke lang pause før næste træningsøvelse venter. Vi står nu overfor hinanden og presser hænderne mod hinanden. Abraham ligger modstand i og jeg skal presse tilbage. Under denne træningsøvelse er det vigtigt, at jeg står fast med fødderne og er rank i ryggen. Jeg har en slem tendens til at bøje lænden frem og krumme ryggen, og det går ikke i denne træningsøvelse.  Herefter skal jeg holde armene ud i en halvfems graders vinkel, og imens Abraham holder sine hænder over mine, skal jeg forsøge at presse hans hænder opad. Og jeg kan afsløre at det lige nu er rigtig hårdt, eftersom at min arme er fuldstændig syret til.

Så er det op på havebordet til en træningsøvelse der kan træne lænd og mave. Jeg ligger på ryggen med benene hængene udover. Langsomt skal jeg så hæve benene til lodret position og herefter sænke dem til vandret. Mine muskler i lænden er altså bare ikke specielt stærke og selvom mine mavemuskler er blevet markant stærkere igennem træningsforløbet, er denne træningsøvelse stadig en af de øvelser jeg ikke er fan af.

Så er det tid til at overkroppen hænger udover bordets kant. Abraham holder fast i mine ben og jeg skal nu langsomt hæve min overkrop op til vandret position. Det er en super hård træningsøvelse for både baglår og baller. Jeg tager 3 sæt med et minuts pause imellem og i pausen imellem sættene er jeg så træt, at jeg ikke orker at fjerne mig, men ”hænger” altså udover bordets kant. I samme øjeblik vælger et helt atletikhold selvfølgelig at lave deres intervaltræning 4 meter foran mig og mit gasblå hoved. Tak!

Jeg må erkende, at en langsom træningsøvelse som laves 100 % korrekt virkelig virker. En træningsøvelse bliver så meget mere effektiv og tager så meget kortere tid. Alene ved at bruge mine egen kropsvægt, et borde-bænke sæt og en anden person har jeg alt hvad jeg skal bruge til at lave den ene træningsøvelse efter den anden. Og mere behøver jeg derfor ikke for at komme i form. Genialt! Der er ingen undskyldning for ikke at fortsætte de gode takter efter træningsforløbet med Abraham.

 

Share

Speak Your Mind

*