Løb – en god forretning

Jeg synes lige jeg vil dele nogle ret interessante løbetal med jer, som kunne læses i lørdagens Berlingske Tidende. Artiklen sætter fokus på den udvikling løb som træningsform har gennemgået – der har nærmest fundet en revolution sted. Jeg har selv bemærket hvor mange flere i min omgangskreds der er begyndt at snøre løbeskoene, og gladeligt betaler penge for at deltage i mindre løb rundt omkring i København.

I artiklen vurderer en sportsøkonom at løbemarkedet i Danmark er 350 – 400 millioner kr. værd når man kun ser på startgbyrer og sponsorindtægter. Og med de mange nye løb der er skudt frem i baghovedet, og når man har med i betragtningerne at mere end 10.000 løbere deltog i Copenhagen Marathon sidste år, så lyder det jo ikke urealistisk. Hvor mange penge har I ikke selv lagt i startgebyrer rundt omkring?

Minimum 25 % af befolkningen løber, og det giver løbeklubber som Sparta kronede dage, samtidig med at producenterne af forskelligt løbeudstyr øger helt vildt. Adidas i Danmark har eksempelvis haft en vækst på 200 % siden 2006 på deres løbeudstyr og -tøj. Det kan man da kalde en fremgang, men personligt tror jeg ikke udviklingen vender foreløbig. Tror I?

Share

Comments

  1. shnielsen says:

    Umiddelbart lyder det som en god forretning – kan også se at Marathon Sport har udvidet deres Frederiksberg butik, så det går nok også godt for dem.

    Garmin har da også har mega succes med deres pulsure mv.

    Måske skulle brugerne på aktivmotion lave et community løb??? :-)

  2. Louise Brun says:

    Det lyder da ikke som nogen tosset idé med et Aktiv Motion-løb.. Hvilken slags løbsarrangement synes du mangler på markedet?

    Der er helt sikkert mange der nyder godt af den popularitet der er opstået omkring løb – og det gælder garanteret også Marathon Sport og Garmin.

Speak Your Mind

*