Intervaltræning uge 7 01/07-2009

Dagens træning var ikke for god. På den ene side set er jeg tilfreds, men på den anden side set, gik det fuldstændig galt

 

DAGENS TRÆNING

3,4km opvarmning (4:38min/km)

2x1600m med pause på 1minut.

3km afluntning (4:33min/km)

KOMMENTARER

Efter 1 hel uge med druk, var jeg overbevist om at formen havde været på tilbagegang, og ja, det blev bekræftet i dag. Jeg skulle løbe 4x1200m, men efter gårsdagens druk, valgte jeg i stedet for at ville løbe 3x1600m, da det virkede mere overskueligt. Tiderne blev:

  • 5:43 – 5:56

Som du nok kan se, gik det grueligt galt, og efter at have løbet 5:56, var der simpelthen ingen motivation tilbage til at begive mig ud på 1600m mere, så valgte at holde igen. Den erfaring jeg nu har, siger mig, at det ikke hjælper at presse sig igennem de sidste intervaller, hvis ikke lysten er der. Så kan der være tale om forskellige former for lyst, men her refereres til motivationen. Sidste interval kunne jeg have løbet 10 sekunder hurtigere, men havde ikke motivationen til at presse mig, så fik det ikke gjort.

Dårlig træning!

Men alligevel ok træning eftersom jeg var fuld dagen forinden. Blev student sidste tirsdag, og har drukket en del ind til nu. Fra i dag af er der ikke mere druk de næste mange dage. Jeg vil forsøge at holde så lavt niveau som muligt. Specielt nu hvor min målsætning er blevet lidt mere uoverskuelig. Jeg skal have motivationen tilbage, og det får jeg næppe ved at være fuld.

I sidste uge sprang jeg også nogle træninger over pga. manglende motivation, hvilket skyldes festerne.

Nu skal jeg se frem ad, eventuelt justere målsætningen en anelse, og så ellers se positivt på tingene. Her i aften tager jeg en tur ind i fitness for at få styrketrænet lidt – styrketræningen har også være yderst forsømt.

Læs videre på træningen i uge 7

Share

Speak Your Mind

*