Intervaltræning uge 3 05/06-2009

Smerterne i lægmusklen fra tempoløbet/testløbet i onsdags kunne stadigvæk mærkes, men sikke en træning i dag.

DAGENS TRÆNING

3,8km opvarmning (4:36min/km)

3x1200m pause 3min

5min pause

400m, 200m, 200m pause: 2min

3km afluntning (4:49min/km)

KOMMENTARER

Puha. Startede med at lunte de 3,0km opvarmning på min skønne lille standardrute. Lægmusklen var godt nok ikke helt klar oven på onsdagens 10km løb på 38:34. Det kunne mærkes og det var egentlig lidt træls. Jeg var i det hele taget ikke særlig oplagt, og det blev da slet ikke bedre, da jeg skulle på wc efter 3,4km opvarmning. Træls, men jeg måtte jo bare af sted. Det er sådan at for at komme på wc skal jeg lige løbe 2-300m ekstra. Øvbøv.

Planen var i dag at jeg skulle løbe 4x1200m og virkelig give den fulde hammer men pga. lægmusklens svigt, overvejede jeg kort muligheden at tage en luntetur, men NEJ. Jeg måtte af sted. Dog valgte jeg at løbe 3x1200m og så lige tage nogle bonusintervaller:

  • 1. Serie: 4:06, 4:05, 4:06 (nydeligt)
  • 2. Serie: 1:07, 0:31, 0:30½

SUPER. Det kunne simpelthen næsten ikke være bedre. Bemærk hvor godt tæt på hinanden 1200m intervallerne ligger. Det er virkelig lækkert når man bare rammer plet. At jeg i 2. Interval løber 1 sekund hurtigere og derefter falder tilbage på 4:06, vidner netop om, at den fik maks – og det gjorde den!

Mellem serie 1 og serie 2 tillod jeg mig at holde 5 minutters pause fordi jeg var helt ude af den. Vidste ikke hvad jeg skulle finde på, så tænkte at jeg ville tage 1 hurtigt 400m interval og derefter se hvordan det stod til. 1:07 – lækker tid. Det syrede enorm meget og smerten kunne mærkes i hele kroppen. Valgte at holde 2minutters pause og derefter tage 2x200m med 2 minutters pause og jeg skal lige love for den fik hele armen. Rigtig god træning i dag.

Jeg må da også lige hurtigt påskønne, at i uge 2 løb jeg 5x1000m også med 3 minutters pause og der var tiden pr 200m 42 sekunder. I dag ved 1200m intervaltræning med 3minutters pause, og dog kun 3 styks 41 sekunder pr 200m.

Afluntning gik fint, og fik cyklet hjem i et stille og roligt tempo. Jeg bliver altid så salig når jeg har trænet intervaltræning. Tænker slet ikke (gør jeg så heller ikke normalt), men er bare så rolig og afslappet. Det er en dejlig følelse.

Læs videre på mit træningsprojekt her: Intervaltræning

Share

Comments

  1. 動画共有 Webページ YouTubeは世界の最大のリーディング最大であり、誰もそれを打ち負かすことはできません。一人一人がアド ビデオチュートリアルユーチューブでその後 取る埋め込みコードとポストをどこでも% Intervaltræning uge 3 05/06-2009 %。
    バーバリー 通販 http://www.grandbanks.com/

Speak Your Mind

*