Frisk løbetur 14/07-2009

I denne uge er jeg i København, så træner derfor ikke på stadion. Kommer afsted i fitness lidt, og så skal jeg ellers sørge for at få løbet.


TRÆNING

10,9km friskt løb på 49:20 (4:31min/km)

KOMMENTARER

Træningen gik egentlig meget godt i dag. Det er rigtig varmt uden for, og ikke én sky på himlen er der at få øje på. Jeg løb fra Havnegade 53 ned til søerne, og tog så en tur rundt om dem alle. I alt blev det med lidt løb til og fra søerne, igennem et par parker og lignende til knap 11km i et tempo jeg synes var meget fint.

Jeg havde det lidt hårdt ude på selve turen, men det skyldes varmen, og den manglende væske. Jeg kunne på de sidste 4km mærke at jeg manglede væske, MEGET.

Regner med at løbe igen torsdag, noget lignende det jeg løb i dag, og ellers skal jeg se om ikke jeg kan få lavet et testløb i weekenden, hvorefter jeg så kan indse at jeg er langt bagud, og derefter komme i gang med intervaltræningen igen. Er i uge 8 nu, så efter testløbet nu på lørdag formodentlig, har jeg 5 uger tilbage, hvor der skal være knald på. Men lad os nu se, om jeg kan leve op til forventningerne.

Selv er jeg nok begyndt at skrue mine forventninger en anelse ned.

Share

Comments

  1. Anders says:

    Hej JJ,

    Du skriver du kommer afsted i fitness lidt og har også tidligere nævnt, hvis jeg husker rigtigt, at du styrketrænede lidt i forbindelse med nogle træningpas. Hvordan strukturere du det i forhold til din træning? Jeg har hørt man mindst bør have 5 timer imellem kvalitetstræning og styrketræning (det må selvføgelig afhænge af hvilken form man er i og længden af træningen men som en vejledning) og decideret styrketræning så sent i dit træningsforløb er vel ikke en speciel god ide eller hvad?

  2. Hej Anders

    Det er faktisk et meget interessant emne du kommer ind på der med dit spørgsmål.
    Jeg har forsøgt at styrketræne 3 gange ugentlig mens jeg har løbet, og det har for mig fungeret fint at styrketræne på hviledage, og løbe andre dage.
    Som regel løber jeg jo mandag, onsdag, lørdag, og derfor træner jeg tirsdag, torsdag og søndag.
    Du har fuldstændig ret i, at styrketræning så sent i et træningsprogram ikke er det mest optimale. Jeg kunne øge træningeffekten fra løb, ved at droppe styrketræningen helt, men heldigvis foretager jeg mig andre ting end kun at løbe :)
    Så meget vil jeg alligevel ikke gå på kompromis.
    I øvrigt træner jeg udelukkende overkrop når jeg løber kvalitetstræning.

  3. Anders says:

    Okay helt fair :) har også selv styrketrænet i ca. 1½ år og har derfor fået opbygget en hel del muskler, og jeg har da tænkt mig at holde det ved lige selvom det måske ikke er optimalt at have en del muskelmasse på overkroppen i forbindelse med løb.
    Dog bliver det ikke til meget lige nu hvor træningsmængden ligger på omkring 70km/ugen løb, men når overskuddet kommer igen skal jeg klart ned i træningscentret igen.

  4. Det er klart. Når man bliver meget fokuseret på en ting, mister man en lille smule interessen for andre ting. Kender det selv, hvis jeg er helt hooked på noget, tænker jeg kun på det, og mister interessen lidt for andre ting.
    Hvis man løber under 2:45, synes jeg godt man kan tillade sig at sænke muskelmassen, men har man en god muskelmasse og løber mellem 3 og 4 timer, synes jeg det er synd at smide de hårdttjente kg. Altså fedt kan man altid smide, men musklerne synes jeg lige man skal overveje en ekstra gang.

  5. Anders says:

    Helt enig i det sidste du siger, at opbygge muskelmasse er trods alt en rigtig langvarig process! Er kommet til at tænke lidt over det og tror faktisk jeg vil prøve at styrketræne 2 gange i ugen, en gang på min ugentlige hviledag og igen en af de dage hvor jeg bare løber et restitutionspas. Så længe jeg holder mig til kun at træne overkroppen når jeg er nede og træne burde jeg vel ikke løbe ind i overtræning som har været min største bekymring?

    En stærk og trænet mave og ryg er vel også meget vigtigt når det drejer sig om langdistanceløb? Har specielt hørt at en trænet mave er vigtigt.

  6. Overtræning tror jeg faktisk godt kan blive et problem. Selv har jeg trænet 5 gange ugentlig i fitness samtidig med 3 gange ugentlig løbetræning, og der kom JEG ind i overtræning, men du kan måske gøre det smartere. Jeg synes i hvert fald du skal vedligeholde din muskelmasse med 2 ugentlige træninger.
    Selvom du kun træner overkroppen, kan du godt komme ind i overtræning.

    Angående ryg og mave, så er det meget godt, men kan næsten regne ud at du trods alt er en lille smule muskuløs, og derfor er det mindre vigtigt.

  7. Because the YouTube video lessons are posted here same like I also embed YouTube video code at my own website Frisk løbetur 14/07-2009 , since it is straightforward to take embedded code.
    ray ban aviators women http://mifm.vic.edu.au/Admissions/Courses/AviatorsRay.asp

  8. If you are ready to watch comic videos on the web then I suggest you to visit this web site, it Frisk løbetur 14/07-2009 includes in fact thus comical not only movies but also extra stuff.
    zoom rival sd 2 http://toyhaulerscreens.com/outlet/nike-purchase-zoom-rival-sd-2-c-3_255.html

Speak Your Mind

*