Første træningstime, 20. september

Så er vi i gang. Abraham forklarer, at denne første træningssession skal bruges til at finde ud af, hvor mit udgangspunkt er når det gælder styrke og kondition. Øvelserne er enkle og effektive. Det er motiverende for mig, at han undervejs gør meget ud af at forklare og vise mig hvordan jeg laver helt basale træningsøvelser som armbøjninger, mavebøjninger og rygøvelser, så jeg får mest muligt ud af hver enkelt øvelse.

Jeg bliver også præsenteret for en rutine som jeg ikke før har prøvet: Jeg skal lægge mig med ryggen og halvdelen af numsen på et af de udendørs møbler som er i Frederiksberg Have. Med benene strakt op i lodret position, skal jeg herefter langsomt sænke dem til de ligger vandret. Øvelsen her afslører at mit korset, i form af ryg og mavemuskler, ikke er særlig stærkt. Især nakken forsøger at kompensere for den manglende muskulatur ved at spænde op.

Med en dundrende hovedpine bevæger vi os videre og slutter af med den hårdeste 3 x 1 minuts øvelse jeg til dags dato har prøvet. Vi står overfor hinanden og skal med flad hånd forsøge at ramme den andens skulder og lår, samtidigt med at man skal forsøge at undvige slag fra modstanderen. Det er her det går op for mig hvorfor bokserunder ikke varer længere tid end de gør! Efter det andet minut er jeg tæt på at kaste op – det er simpelthen så stjerne hårdt.

Træningsprojekt

Som Abraham forklarer det, er jeg ikke i en specielt dårlig form, men med en øvelse som er fuldstændig uvant for mig og som ikke blot er fysisk hård men som også kræver at jeg formår at tænke hurtigt så jeg kan undgå slag, bliver min kondition virkelig udfordret. Konklusionen efter vores første træningstime er, at jeg har et godt fundament som vi kan bygge videre på. Jeg har en okay kondi, og han er positivt overrasket over at jeg kan tage 5 korrekte armbøjninger, men jeg mangler virkelig styrke i min ryg og mavemuskler.



Dagen derpå kan jeg rapportere til Abraham at jeg, bortset fra ømme rygmuskler, ikke oplever at have ondt andre steder. Jeg valgte ikke at kommentere på min ømme højre balle, som jeg tror kommer fra ”kamp-seancen” hvor jeg primært dansede tilbage på mit højre ben.

Efter denne første træningstime er jeg ikke i tvivl om at det bliver et fysisk udfordrende forløb. Jeg er dog også samtidig 100 % sikker på, at det bliver en rigtig fed oplevelse og at jeg nu har muligheden for at komme i top god form og ikke mindst endelig få den fysiske styrke som jeg manglet.

Share

Comments

  1. Hi, I think your website might bbe haaving browser compatibility issues.
    When I look at your blog site in Firefox, it looks fine but when opening in Internet
    Explorer, it has some overlapping. I just wanteed to give youu a quick heads up!

    Other then that, very good blog!

  2. Your style is so unique compared to other folks I have read stuff
    from. Many thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just book mark this blog.

  3. Tympanic membrane and Meniere’s syndrome are also considered as the cause of tinnitus.

    Natural remedies seek to address the root cause of your tinnitus.
    Tinnitus miracle serves as a manual that will educate you on how to cure your tinnitus for good.

  4. That is because the e-cigs arre much more efficient in keepng the
    bloo nicotine levels above the threshold that triggers a normal smoker to
    reach for another cigarette. They’ve in addition didn’t reveal to us of
    tthe reality that they’ve independently authrized all the substances included in the e-liquid.
    This includes on airplanes, the bus, and iin restaurants and
    hospitals.

Speak Your Mind

*