Crossfit – prøv det nu!

Har du stadig ikke fået prøvet crossfit? Kom i gang! Crossfit er en alle tiders form for træning, der med sin intensitet og variation gør det sjovt at komme igennem den styrketræning mange gerne vil supplere deres løb med.

Jeg har tidligere skrevet et indlæg, umiddelbart efter at jeg for første gang stiftede bekendtskab med crossfit. Jeg synes stadig at det er en super fed form for motion, og ikke mindst et alle tiders supplement til løb. Crossfit er efterhånden blevet populært rundt omkring, så jer der endnu ikke har prøvet det: Gør det!!

Crossfit er hurtig og afvekslende træning, og er ikke præget af en masse uoverskuelige og indviklede øvelser. Øvelserne minder mest af alt om bevægelser man i forvejen laver i hverdagen, og intensiteten er super høj under alle øvelserne. En høj puls er bestemt en garanti ved crossfit! For at gøre bevægelserne så naturlige som muligt, benytter man hovedsageligt ikke træningsmaskiner under crossfit. I stedet er det eksempelvis øvelser som squats, push ups og sjipning der er en del af træningen, men afvekslingen er så stor, at man aldrig udfører samme program flere gange. Sværhedsgraden kan man selv bestemme alt efter hvor mange repetitioner man laver, hvor mange runder man vil tage, hvilken vægt man vil udføre øvelserne med osv. Kun fantasien sætter grænser når det gælder crossfit, og af samme grund er det også en træningsform der appellerer til alle, uanset hvilket niveau man befinder sig på.

Jeg har haft stor glæde af de crossfitvideoer man finder på FRISK fordi det er let at gå til træningen når alle øvelser vises på en video. Hver dag lægges der en ny video op, og man finder både en video der tager udgangspunkt i at man træner derhjemme, og en der er rettet mod træning i det lokale fitnesscenter. Hjemmetræningen kræver ikke noget udstyr, og man har altid mulighed for at gå tilbage og se tidligere videoer.

Personligt er jeg i hvert fald blevet fanget af intensiteten i crossfit, og vil helt sikkert anbefale at man lige snuser lidt til det. Det er et alle tiders supplement til løbetræningen og man har mulighed for at gennemføre en såkaldt benchmark workout for at få en føling med, hvor langt man har rykket sig. Man gentager simpelthen samme træning ved jævne mellemrum, og får dermed et klart billede af sine fremskridt. For mig er det i hvert fald med til at bevare motivationen!

Share

Comments

  1. Thanks in favor of sharing such a pleasant thought, piece of writing Crossfit – gør crossfit til dit supplement til løb is nice, thats why i have read it fully
    eugene monroe jersey http://smsconto.com/baltimore-ravens-eugene-monroe-jersey-c-53_147_170.html

Speak Your Mind

*